آموزش زبان هشتم درس سوم
ترجمه مکالمه زبان هشتم درس سوم
.Elham: Wow! Your drawing is very good
?Sara: Thanks. Can you draw
.Elham: No, I’m not good at drawing. But I can take good photos
?Sara: Really? Can I see your photos
.Elham: Why not? Come to my house this afternoon
?Sara: Oh, I can’t make it today. How about Thursday afternoon
.Elham: That’s fine. You can bring your drawing book, too
Sara: Sure
1- الهام: وای! نقاشی تو خیلی خوب است.
2- سارا: ممنون. می توانی نقاشی بکشی( طراحی کنی)؟
3- الهام: نه ، من در طراحی خوب نیستم. اما می توانم عکس های خوبی بگیرم.
4- سارا: واقعاً؟ آیا می توانم عکسهای شما را ببینم؟
5- الهام: چرا که نه؟ امروز بعد از ظهر به خانه من بیا.
6- سارا: اوه ، امروز نمی توانم بیایم ( نمی رسم بیام). پنجشنبه بعد از ظهر چطور؟
7- الهام: خوبه . می توانی کتاب نقاشیت را هم بیاوری.
8- سارا: حتما
.
ترجمه پرکتیس ۱ و ۲
بله ، من هستم. / نه ، من نیستم. بله ، او است. / نه ، او نیست. بله ، او است. / نه ، او نیست. بله ، ما هستیم. / نه ، ما نیستیم. بله ، آنها هستند. / نه ، آنها نیستند. |
آیا شما در نقاشی ماهر هستی( خوب هستی)؟ آیا او در آشپزی ماهر است؟ آیا او در فوتبال بازی ماهر است؟ آیا شما در جستجوی وب ماهر هستی؟ آیا آنها در شنا ماهر هستند؟ |
بله ، می توانم. / نه ، نمی توانم. بله ، او می تواند. / نه ، او نمی تواند. بله ، او می تواند. / نه ، او نمی تواند. بله ، می توانیم. / نه ، نمی توانیم. بله ، آنها می توانند. / نه ، آنها نمی توانند. |
می توانی کیک درست کنی؟ آیا او می تواند وب را جستجو کند؟ آیا او می تواند یک معما حل کند؟ آیا می توانید دوچرخه سواری کنید؟ آیا آنها می توانند بسکتبال بازی کنند؟ |
همه دانش آموزان می توانند. علی می تواند به خوبی تنیس بازی کند. پرهام می تواند ، اما نه خیلی خب مرجان و لیلا می توانند من |
چه کسی می تواند با کامپیوتر کار کند؟ چه کسی می تواند تنیس بازی کند؟ چه کسی می تواند نقاشی بکشد؟ چه کسی می تواند عکس بگیرد؟ چه کسی در داستان پردازی مهارت دارد؟ |
.
گام به گام – ترجمه spelling and pronunciation هشتم درس سوم
دانش آموز 1: ببخشید ، من یک سوال دارم.
معلم: بله؟
دانش آموز 1: چگونه O-O را در کلمات “فوتبال” و “بعد از ظهر” می گویید؟
معلم: بگو دو O. خوب ، صدا در “فوتبال” کوتاه است و در “بعد از ظهر” طولانی است.
دانش آموز 1: ممنون
دانش آموز 2: ببخشید ، من هم یک سوال دارم. ما P-L-A-Y می نویسیم اما میگوییم “play” ، چرا؟
معلم: خوب ، این “play” است. و هیج /e/ بین P و L در ‘play’ وجود ندارد
دانش آموز 2: متشکرم و چگونه S-W را در “شنا” می گویید؟
معلم: Swimmingبگویید ‘swimming’.
.
جواب لسینینگ listening زبان هشتم درس سوم
.
listening – متن لیسنینگ زبان هشتم درس سوم
مکالمه ی اول – متن لیسنینگ listening هشتم
۱: مادر، دوست من ارستو می تواند کارهای زیادی انجام دهد. |
A: Mother, my friend Arastoo can do a lot of things. |
.
مکالمه ی دوم – متن لیسنینگ listening هشتم
۱: سلام کلاس. ۲: سلام استاد. ۱: امروز می خواهم در مورد توانایی های شما بدانم. بیایید با مهرنوش شروع کنیم. مهرنوش لطفا از توانایی هایت بگو. چه کاری را خوب انجام می دهی؟ ۲: اوم، من در آشپزی مهارت دارم، غذاهای زیادی می پزم، و می توانم کیک هم درست کنم. ۱: خیلی خوب است. آیا در جستجوی وب خوب هستید؟ ۲: اوه، بله. من می توانم آن را به خوبی انجام دهم. ۱: پس آیا می توانید نام برخی از غذاهای خاص از کشورهای دیگر را بیابید؟ ۲: حتما. ۱: ممنون مهرنوش. لطفا بشین. سودابه حالا نوبت توست. چه کاری را خوب انجام می دهی؟ ۲: اوه، خوب، من در … |
A: Hello class. |
مرسی دمتون گرم خسته هم نباشین ..
ممنون فقط یک مشکل توی پرکتیس ۳ وجود داره فایل پرکتیس ۲ در اون قسمت هست