اولین در کشور    مشاهده دوره ها

CSS MenuMaker

انتخاب مشاوره

نوع مشاوره

چگونه عملکرد خود را در طی دوران مطالعاتی تحلیل کنیم؟!

تحلیل عملکرد=موفقیت در کنکور

حدود چند ماه تا کنکور فرصت باقی مانده است؛ در این مدتی که گذشته است باید بررسی کنید و ببینید تاکنون چه کرده‌اید، نقاط ضعف و قوت خود را بررسی کنید، چه کم و کاستی‌هایی در درس خواندن خود داشته‌اید، چه عواملی باعث ناامیدی شما و چه عواملی باعث افزایش انگیزه‌تان شده است ، تحلیل‌هایی که از آزمون‌های آزمایشی خود داشته‌اید را جمع‌بندی کنیدو …
در این نقطه از مسیر باید دقیق بررسی کنید و ببینید برای این مدت باقی‌مانده چه باید بکنید تا روز به روز به اهداف خود نزدیک‌تر شوید و اگر تاکنون چنین کاری نکرده‌اید، زین پس در پایان هر هفته باید از خود بپرسید تا کنون چه کرده‌اید ، این سؤالی است که شما در پایان هر هفته باید به آن پاسخ دهید و حتماً باید پاسخ شما به این سؤال در مقایسه با هفته قبل، بهتر و خوشحال کننده‌تر باشد. برای اینکه بتوانید مطالعه خوبی داشته باشید و خوب پیش بروید باید مسایل زیر را حتماً در نظر داشته باشید: ۱- با روحیه و با انگیزه باشید محرکه اصلی ، هدف است که در هر مرحله از زندگی باعث حرکت شما رو به جلو می‌شود. وقتی هدف شما مشخص باشد می‌دانید که کجا باید بروید، چه باید بکنید و چه کارهایی نباید بکنید. وقتی  هدف داشته باشید تمام تلاش خود را به کار می‌گیرید تا بهترین و درست‌ترین راه را برای رسیدن به اهداف خود انتخاب کنید. داوطلب‌ها هم اگر هدفشان از شرکت در کنکور و قبول شدن در رشته و دانشگاهی که دوست دارند و آینده‌ای که مد‌نظرشان هست، مدام جلوی چشمانشان نداشته باشند و به آن فکر نکنند، مثل کسی هستند که چراغ را نمی‌بینند و قطعاً با سختی بیشتر و هزینه بیشتر به مقصودشان می‌رسند یا شاید هم نرسند.
به شما داوطلبان باید بگوییم که تنها داشتن هدف کافی نیست بلکه هدف داشتن، زمانی مؤثرتر است که شما در طول یک سال به طور مداوم برای رسیدن به آن هدف، تلاش را از یاد نبرده و با جدیت درس بخوانید و ذهنتان را پویا و آماده نگه دارید و خود را به یادگیری بیشتر ترغیب و تشویق کنید و در کنار آن، ذهن خود را به آینده‌ای نه چندان دور ببرید که به عنوان دانشجوی رشته مورد علاقه خود در دانشگاه مورد نظرتان درس می‌خواند و موفق و شاد است. یادتان باشد که هر چقدر به ذهنتان میدان بدهید تا به اهداف زیبای شما فکر کند، شما با انگیزه‌تر و با انرژی بیشتر قدم در راه می‌گذارید و به سوی موفقیت پیش می‌روید.

۲- توجه به میزان ساعات مطالعه همانطور که خودتان بهتر می‌دانید هر چه به کنکور سراسری نزدیک‌تر می‌شویم میزان ساعات مطالعه شما باید تغییر کند و با توجه به نیاز شما اصلاح شود. معمولاً رتبه‌های برتر کنکور در پاییز هر هفته بین سی و پنج تا چهل و پنج ساعت درس می‌خوانده‌اند. البته، فکر نکیند که شما هم لزوماً باید از این الگو تبعیت کنید، بلکه باید توانایی‌های خود را در نظر بگیرید. اما مساله مهم‌ آن است که نباید کیفیت را فدای کمیت کرد و فقط به ساعات مطالعه توجه داشت و از بازدهی مطالعه و کیفیت آن غافل ماند.
بسیاری از داوطلبان رتبه برتر هستند که با وجود ساعات مطالعه متوسط، نتایج خوبی کسب کرده‌اند چرا که در همین ساعات مطالعه به طور منظم و اصولی درس خوانده‌اند، با برنامه‌ریزی پیش رفته و روی آنچه می‌خواندند، متمرکز شده و فکر کرده‌اند و تمرین و تست لازم را به خوبی انجام داده‌اند؛ پس اگر شما داوطلبان عزیز، جزو آن دسته از عزیزانی هستید که ساعات مطالعه کمتری دارید، نگران نباشید و سعی کنید که این ساعات مطالعه را به مرور  با کیفیت بالا افزایش دهید و هر آنچه را که می‌خوانید به خوبی یاد بگیرید.

تعداد رتبه های برتر آموزشگاه در ۵ سال گذشته

15

رتبه تک رقمی

58

رتبه دو رقمی

328

رتبه سه رقمی